onsdag 23 september 2009

Trams!

Idag kom Maja-Lisa hem efter en obligatorisk synundersökning, där hon fick veta att hon är en smula närsynt. Optikern rekomenderade att vi skulle skaffa glasögon åt henne.
Trams, säger jag. Förutom att folk som bär glasögon automatiskt blir handikappade (och vi vet ju hur Gud ser på handikappade, eller hur?), så skulle de kosta mig i runda slängar sjuhundra kronor.
Sjuhundra kronor?!
Jag är för bövelen inte gjord av pengar.
Jaja, nog om detta.

Jag ska köpa en fräsh ny HDTV och surroundanläggning. Det känns bra att man kan lägga pengar på någonting som faktiskt betyder något. Inte bara för mig, utan för hela familjen. Bara det bästa är gott nog.

1 kommentar:

  1. Ja vet du ungar de växar ju från såntdärnt vettu, det är väl bra onödigt och slänga ut pengar på sånt. Sen så är det väl bara ungen till gagn om hon blir så skelögd att hon slipper se den där jävla smörjan du brukar titta på. Mel Gibson är ju bra han, men jag ställer inte upp på och se "Passion of the Christ" en gång till. Då sitter jag hellre hemma med kärringen och lyssnar på när hon läser högt ur Se&Hör.

    SvaraRadera