onsdag 9 september 2009

Nu blir jag förbannad!

Först upptäcker jag att min fru Karin inte packat någon lunch idag, och nu kommer jag hem tidigt från jobbet och då har hon mage att påstå att hon inte hunnit med att laga någon mat.
Inte hunnit med?! Hon har ju ingenting annat att göra än att sköta hushållet och se till att ett varmt mål mat står på bordet när jag kommer hem.

Detta är oacceptabelt. Hade jag vetat att detta skulle hända för tio år sedan hade jag gift mig med hennes syster istället.

5 kommentarer:

  1. Gift dig med hennes syster OCKSÅ så är du säker på att ha mat både när du åker och när du kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Nej du, månggifte är en synd som borde straffas med döden.
    Jag drog det korta strået och får leva med det. Även Skilsmässa är ju som bekant en synd.

    SvaraRadera
  3. Du måste ju ha pli på kärringen din, Gunnar! Nu är ju frun min så jävla dålig hon på och laga mat så om hon skulle glömma och packa lunch skulle man ju mer vara tacksam. Du vet häromveckan då så hade hon haft kryddpeppar på falukorven innan hon stekt han. Kryddpeppar? Det smakade ju som man vandra in på nån kineskorg där vet du, nej fy fan.

    SvaraRadera
  4. Ush ja. Vi var på en sådan där Kina-krog för en månad sedan med några jobbarkompisar. Det var sannerligen ett kulinariskt snedsteg. Man kan ju inte lite på att de sneögda kan se att de häller rätt ingredienser i sina rätter.
    Tacka vet jag kåldolmar.

    SvaraRadera
  5. Vad är ni för sjuka människor?

    SvaraRadera