fredag 18 september 2009

Jag blir Mörkrädd!

Idag höll jag på att bli överkörd av en ligist på rullbräda. Jag blev så till mig att jag kände mig manad att springa efter hulliganen och ge honom vad han förtjänade, men vid närmare eftertanke beslutade jag mig för att det inte var en bra idé.
Pojkvaskern var mörkhyad, och jag är rädd för att om jag skällt ut honom, så skulle han ringa alla sina kusiner och sysslingar för att ge sig på mig och min familj.

Jag ringde naturligtvis genast upp Polisen, för att anmäla händelsen, men fick då till svars att "polisen inte kunde ingripa" och de "hade nog med problem med rasistiska polisutalanden i media".

Vad lever vi i för samhälle där negroider kan begå vilka former av brott som helst utan att polisen ingriper? Är även polismyndigheten rädd för invandrarfamiljernas hämdaktioner?

2 kommentarer:

  1. Hela Europa är rädd för Mellan-Östern nuförtiden och deras kusiner. Vi behöver ett nytt korståg...

    SvaraRadera
  2. Alltså jag tycker den största faran med den här trenden mot rullbrädesåkande är att det tar ju ungdomar från den riktiga sporten. Dels är det ju inte bra för dem i och med att det är dåligt med möjligheterna att bli proffs i sverige, så är det dåligt för idrottsföreningarna då som tappar duktiga grabbar som kunde lyfta laget.
    Det finns ju grabbar som åker såndärn snowbord och tjänbar hyggligt med pengar, men jag menar det är ju inte i nivå med riktiga idrottsmän som då Gunde Svan eller Torgny Mogren i mer traditionella idrottsgrenar.
    Nej, vet du som jag säg till mina grabbar att det där kan ni göra på fritiden men det ni ska satsa på det är hockeyn och inget annat.

    SvaraRadera