måndag 21 september 2009

Jag ber om ursäkt...

Jag måste få be om ursäkt för min frånvaro under helgen. Familjen var nämligen på besök hos mina föräldrar, och farsgubben tycker inte om datorer och andra nymodigheter. Han anser att elektricitet är Djävulens kraft, och att om man nyttjar den, så hamnar man i helvetet.

Farsgubben är kanske lite väl sträng. Varken Karin eller Maja-Lisa fick prata på hela besöket. Jag är betydligt mer liberal i det avseendet, då jag ger kvinnorna rätt att tala, om jag först ger mitt tillstånd. Någon måtta får det vara.

På det här sättet blir det inga gräl, inget prat om syndig skillsmässa och inget tjatande.
Bara positivt alltså.
Jag förstår inte varför resten av männen i Sverige gör på det här sättet.

2 kommentarer:

  1. Ett ord: "PK-maffian". Där har du svaret.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, du är allt bra tokig du, Gunnar. Det ska man säga det att kärringen min skulle fan själv inte kunna få tyst på när hon går igång. Och när hon bjuder in resten av hönsgården på kaffe, ja då satan är man glad att man kan gå ut i garaget och slipa upp grabbarnas hockeyrör.

    SvaraRadera